Ograniczenie produktów pochodzenia zwierzęcego jako ratunek dla naszej planety

Produkcja zwierzęca jest w dzisiejszych czasach ogromnym obciążeniem dla środowiska. Rolnictwo generuje dużą ilość gazów cieplarnianych, które stanowią 24% emisji globalnych. Ludzie coraz chętniej kupują mięso, dlatego produkcja wciąż rośnie, powodując szkody. Aby pomóc naszej planecie, nie potrzeba wiele. Wystarczy ograniczyć spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego. Takie rozwiązanie dodatkowo sprzyja naszemu zdrowiu. To produkty roślinne posiadają najwięcej wartości odżywczych potrzebnych przy codziennym funkcjonowaniu. Dodatkowo – dzisiejszy rynek jest bogaty w produkty, które smakiem przypominają mięso, ale nie mają z mięsem nic wspólnego. Pozwala to nie rezygnować z przyjemności jakiej dostarczają nam nasze ulubione przysmaki.

Soja jako baza wielu wegetariańskich potraw

W zamiennikach produktów mięsnych bardzo często wykorzystywana jest soja. Dzięki niej, możemy stworzyć nasze ulubione dania. Po odpowiednim przyprawieniu, z kotletów sojowych zrobimy wegetariańskiego kebaba, który smakiem nie będzie odbiegał od tradycyjnego. Produkty sojowe sprawdzą się u osób, które mają nietolerancję laktozy lub alergię na białko mleka krowiego. Wśród różnorodnych napojów wegańskich, znajdziemy popularne mleko sojowe, które bez wątpienia zastąpić może to tradycyjne. Nie musimy więc martwić się rezygnacją z dań, do których przyrządzenia potrzebne jest mleko. Na półkach wielu sklepów znajdziemy sojowe wędliny, parówki, sery żółte. Ilość produktów sojowych rośnie wraz z zapotrzebowaniem. Ludzie odkrywają, że z ziaren tego wyjątkowego warzywa można stworzyć naprawdę wspaniałą żywność.

Wartości odżywcze zawarte w soi


Produkty sojowe są bardzo cennym źródłem białka. Substancje zawarte w soi zapobiegają wielu chorobom takim jak miażdżyca, osteoporoza a nawet niektóre nowotwory. Badania potwierdziły także, że spożycie soi łagodzi objawy menopauzy. Połowa tłuszczów zawartych w jej ziarnach to nienasycone kwasy tłuszczowe, które powinny być niezwykle cenione ze względu na właściwości lecznicze. W 100 gramach soi zawarte jest aż 2132 mg potasu, który jest niezbędny do prawidłowej pracy serca. Dla porównania – w 100 gramach piersi z kurczaka znajdziemy go zaledwie 370 mg. Oprócz tego, soja bogata jest w fosfor, wapń, magnez i żelazo; wszystkie te składniki mineralne odgrywają niezwykle ważną rolę w naszym organizmie. Soja jest dość kalorycznym warzywem, co potraktować można jako duży plus. Ograniczając mięso, w dalszym ciągu możemy czuć się najedzeni.

Food obraz autorstwa evening_tao - www.freepik.com
Produkty sojowe Tags: